luni, 28 iulie 2014

"Plouă" cu George Topârceanu!

Astăzi mă gândeam la un apus de soare tipic lunii lui Cuptor, dar ploaia, sau mai degrabă furtuna a venit peste oraşul nostru şi peste gândurile mele, devenind un element hotărâtor în ideea pentru unghii.
Aşadar, aşa arată furtuna "mea" :






ATENŢIE! Pentru a vedea nuanţa exactă a culorilor intraţi pe următorul link. Acolo veţi găsi o listă de culori cu diferite denumiri,spre exemplu : piersică/cireaşă,etc.
http://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_culori

Am folosit următoarele nuanţe :


  • "tehnica" pe care am folosit-o nu ştiu cum se numeşte, pentru că nu am mai  întâlnit-o altundeva, dar eu o văd ca un mozaic. Pur şi simplu folosesc pensula ojei respective, doar că pun nuanţele în locuri diferite pe unghie şi nu mă deranjează dacă acestea se suprapun. De aceea, fiecare unghie este diferită.

    • albastru primar (sidefat). Nu am dat decât o singură dată cu pensula pe unghie, nuanţa devenind transparentă deoarece consistenţa este foarte alunecoasă şi prea lichidă. 

    • Pentru un efect mai puternic al nuanţelor sidefate sau perlate trebuie date mai multe straturi de ojă!
    • bej (mat)





























    • gri oţel (sidefat)



      • gri antracit (sidefat)


      • albastrul cerului (sidefat) folosit cu pensulă foarte subţire. Aşa am făcut stropii de ploaie.
      • strasuri de nuanţa albastru safir pe fiecare unghie, reprezentând norii "schimonosiţi" de vânt.
      • lac transparent


      Să "Plouă" cu poezia lui George Topârceanu :

      "Pe-aici când plouă, plouă îndesat,
      Nu ţine ca la noi un ceas ori două.
      Că ziua plouă, plouă pe-nserat,
      Şi când se crapă iar de ziuă, - plouă.

      În faptul zilei, streşinile plâng.
      Pădurea stă plouată ca o curcă.
      Natura calcă cu piciorul stâng:
      Pe-aici când plouă, - plouă, nu se-ncurcă!

      Iar când s-arată soarele sărac.
      De după nouri, ca să-ţi facă-n ciudă,
      N-apuci a scoate nasul din cerdac,
      Că până la întoarcere, - te udă.

      Există şi răstimpuri când se moaie,
      Când parcă nu mai toarnă-aşa, de sus,
      Şi cerul câte-oleacă, spre apus,
      Se luminează puţintel - a ploaie.

      Atunci se cheamă că e timp frumos
      (Măcar că tot mai cade-un pic de bură),
      Dar fumul din ogeac se lasă-n jos,
      Şi porcul umblă tot cu paiu-n gură..."


      Ca să încheiem ca la carte, am două melodii preferate :










































      Niciun comentariu:

      Trimiteți un comentariu